שיטות תרגול

זרמי היוגה כולם מקורם בהאטה יוגה, יוגה של הפעולה, כאשר הכוונה היא ליוגה המתמקדת בהיבט הפיזי והנשימה. התרגול בכל הזרמים מביא את האדם לאיזון בין גוף, נפש ורוח ולחיבור לליבה,למהות טבענו.

אשטנגה

תרגול דינאמי, אינטנסיבי וברצף קבוע של תנוחות תוך שילוב טכניקות שונות של נשימה. תוך כדי האימון נוצר חום רב ומזיעים לא מעט. החום מתועל לניקוי הגוף וחיזוקו. מתחילים בברכת שמש A וממשיכים בברכות שמש B לאחר מכן ממשיכים בסדרת תנוחות עמידה, ישיבה, מעברים. בסוף האימון יש תנוחות סגירה המורכבות מתנוחות הפוכות והאטת הגוף והתודעה לקראת הרפייה מלאה בסוף האימון. יש 6 סדרות של תנוחות כאשר רמת הקושי מתגברת מסדרה לסדרה. אבי השיטה הוא פאטאבי ג’ויס, תלמידו של קרישנהמצ’ריה, אשר לימד במייסור בהודו ונפטר בגיל 93 בשנת 2009.

ויניאסה

רצף זורם ויצירתי לא קבוע של תנוחות ומעברים תוך סינכרון הנשימה עם התנועה. מקור הויניאסה הינו בתרגול אשטנגה אך עדין יותר. פרוש המילה ויניאסה הוא “להניח בצורה מיוחדת”. במהלך התרגול משולבות טכניקות שונות של נשימה עם תנוחות עמידה, שיווי משקל, ישיבה, הפוכות ועוד. לקראת סיום התרגול משולבות תנוחות בשכיבה ופיתולים להשקטת הגוף והתודעה לקראת הרפייה מלאה של הגוף.

איינגר

אימון סטטי בו עוברים מתנוחה לתנוחה תוך דגש רב על דיוק התנוחה ושהיה ארוכה בה. במהלך התרגול נעשה שימוש רב בעזרים כמו בלוקים, בולסטרים, חגורות, כסאות, שמיכות במטרה להביא לתנוחה מדויקת של הגוף. מייסד השיטה הוא המאסטר בק.ס איינגר שהיה תלמידו של קרישנהמצ’ריה ונפטר בגיל 95 בשנת 2014.