שיטות תרגול

זרמי היוגה כולם מקורם בהאטה יוגה, יוגה של הפעולה, כאשר הכוונה היא ליוגה המתמקדת בהיבט הפיזי והנשימה. התרגול בכל הזרמים מביא את האדם לאיזון בין גוף, נפש ורוח ולחיבור לליבה,למהות טבענו.

אשטנגה

תרגול דינאמי, אינטנסיבי וברצף קבוע של תנוחות תוך שילוב טכניקות שונות של נשימה. תוך כדי האימון נוצר חום רב ומזיעים לא מעט. החום מתועל לניקוי הגוף וחיזוקו. מתחילים בברכת שמש A וממשיכים בברכות שמש B לאחר מכן ממשיכים בסדרת תנוחות עמידה, ישיבה, מעברים. בסוף האימון יש תנוחות סגירה המורכבות מתנוחות הפוכות והאטת הגוף והתודעה לקראת הרפייה מלאה בסוף האימון. יש 6 סדרות של תנוחות כאשר רמת הקושי מתגברת מסדרה לסדרה. אבי השיטה הוא פאטאבי ג’ויס, תלמידו של קרישנהמצ’ריה, אשר לימד במייסור בהודו ונפטר בגיל 93 בשנת 2009.

ויניאסה

רצף זורם ויצירתי לא קבוע של תנוחות ומעברים תוך סינכרון הנשימה עם התנועה. מקור הויניאסה הינו בתרגול אשטנגה אך עדין יותר. פרוש המילה ויניאסה הוא “להניח בצורה מיוחדת”. במהלך התרגול משולבות טכניקות שונות של נשימה עם תנוחות עמידה, שיווי משקל, ישיבה, הפוכות ועוד. לקראת סיום התרגול משולבות תנוחות בשכיבה ופיתולים להשקטת הגוף והתודעה לקראת הרפייה מלאה של הגוף.

ין יוגה

ין יוגה הינו אימון בקצב רגוע ואיטי בו אנו שוהים שהיות ארוכות יחסית בתוך התנוחות. התרגול מורכב ברובו מתנוחות בו הגוף נמצא קרוב למזרון וכמעט ללא תנוחות עמידה. התרגול אשר משולב עם הנשימה מאפשר פתיחה של הגוף, הארכה והגמשה של רקמות החיבור וחיבור פנימי עמוק. במהלך התרגול נעשה שימוש בעזרים כמו בלוק, בולסטר, רצועה, שמיכה במטרה לתמוך באזורים השונים של הגוף בהתאם לצורך. ין יגה מומלץ למתרגלים בכל השיטות ובכל הרמות.