דרך היוגה – שער כניסה

דרך היוגה שער כניסה

נסיבות שונות מובילות את האדם למפגש עם עולם יוגה ולקבלת החלטה להתחיל לתרגל.

ישנם אלו המגיעים להחלטה זו בעקבות ארוע בריאותי שעברו או מתוך רצון לחזק את גופם שנחלש עם השנים, להגמיש ולפתוח אזורים שונים בגוף שנסגרו ווהתקבעו כתוצאה של חוסר תנועה וקיצור שרירים. ישנם אלו שפעילים ספורטיבית אך פציעות הובילו אותם לעולם היוגה על מנת לתרגל ולאפשר החלמה מהירה וטובה יותר.

לעומת אלו המגיעים בשל מניעים פיזיים, אחרים מתחילים לתרגל מתוך מטרה לספק מענה לנפש, מתוך רצון להוריד את רמת המתח בו הם חיים ביומיום, להפחית כעס, חרדה ורגשות שליליים אחרים או במטרה לשפר מערכות יחסים שלהם עם בני המשפחה, חברים וכו'.

ישנם אלו שהחלוו לתרגל יוגה במטרה להתפתח רוחנית, להרחיב את התודעה, לשחרר גורמים מעכבים ולהתפתח.

תרגול היוגה פותח בפני כל אחד באשר הוא, ללא קשר לנסיבות שהובילו אותו למפגש עם עולם זה, את הדרך להכרות קרובה ועמוקה עם הגוף, הנפש והמיינד שהינם מרכיבים של העצמי. כאשר התרגול מתבצע בריכוז, תשומת לב מלאה, באופן מסור וברציפות לאורך זמן, מתחולל שינוי מהותי בכל שלושת הרבדים: הפיזי, המנטלי והנפשי.

 

דרך היוגה במבט אישי

המפגש הראשון שלי עם היוגה התרחש במסגרת חופשה ספורטיבית בפברואר 2010. עד אותו מפגש, הידע שלי על עולם זה היה קלוש ביותר. התשובות שקיבלתי עד אז מאנשים שאכן תרגלו נשמעו לי מעורפלות.

עד היום יכולה לחוש את אותה תחושה נעימה לאחר התרגול באותה חפושת ספורט חד פעמית שהיה תרגול דינמי ששילב כח, גמישות והירגעות מפעם לפעם. עד אז התאמנתי באופן קבוע במכוני כושר אך התחושה שליוותה אותי אחרי האימון באותה חופשה היתה אחרת, שונה ועמוקה מאד. הדבר הראשון שרציתי לעשות באופן מיידי עם שובי מהחופשה היה לאתר סטודיו יוגה קרוב לבית ולהמשיך לתרגל וללמוד. בנוסף, התעוררה בי סקרנות בלתי נדלית להבין את המהות של היוגה כדי להבין מדוע התרגול מוביל לאותה תחושה נעימה עם סיומו.

במבט לאחור, מפגש זה היה ארוע מכונן.

 

בעקבות החופשה

התחלתי לתרגל בסטודיו יוגה קרוב לבית עם מורה נהדרת שהטביעה בי את חותמה, ליאת פיליפסון. אספתי מידע מהרשת, קראתי ספרים כדי להבין מהי יוגה וככל שאספתי יותר מידע ותרגלתי יותר הבנתי שהכרתי רק את קצהו של עולם רחב, עמוק וכי מדובר בדרך חיים שלמה שהשפעתה רחבת היקף ומשתרעת הרבה מעבר להיבט הפיזי שדרכו הגעתי למפגש הראשון עם עולם זה.

במהלך השנים האחרונות היוגה גלשה מעבר למזרן לחיי היומיום וחלחלה לכל מקום, מצב, החלטה, מערכת יחסים. היוגה סיפקה לי כלים ששינו את הפרספקטיבה על החיים ושיפרה אותם באופן משמעותי.

עם ההכרה בהשפעתה החיובית של היוגה גברה בי תחושת המחוייבות להביא עולם זה לסביבה הקרובה שלי, לשתף וללמד אחרים כיצד היוגה יכולה לשנות ולשפר את חייהם באופן מהותי.

החלטה זו הובילה אותי להכשרה במסגרת קורס מורים. עם סיום הקורס, מפגשים עם נפשות יקרות הובילו אותי באופן כמעט מיידי, למרות החששות והפחדים שעלו , להתחיל ללמד ולהעביר את כל הידע שצברתי לאחרים.

הכרת תודה

תודה עמוקה לכל אותם מורים יקרים שפגשתי לאורך הדרך אשר לימדו אותי שעות רבות באהבה ובסבלנות גדולה. תודה לכל אותם אנשים מקסימים שדרכי הצטלבה עם דרכם ואשר הובילו אותי ללא ידיעתם להכיר את עצמי קצת יותר. לכל אותם נפשות יקרות אשר שותפות איתי לדרך וקרובות לליבי.

הכרת התודה מובילה אותנו לא רק להעריך את מה שיש בעולמנו אלא גם לגלות אחריות כלפי היש ואחריותי היא להעביר את מה שהעבירו אליי לאחרים ואת זאת אני עושה באהבה גדולה.