הגשמה עצמית

הגשמת עצמית דרך היוגה

כאשר אנו מגיעים למזרן היוגה אנו למעשה מגיעים לפגישה עם עצמנו. פגישה עם המחשבות, הדאגות, הזכרונות, הפחדים, המתחים, הכאבים.

פגישה לא פשוטה לרבים מאיתנו מכיוון שאנו נמנעים, הודפים ומרחיקים את מה שלא עושה לנו נעים. לא פעם אנו מנסים להתחמק מפגישה זו באמצעות תרוצים שונים כמו עייפות, עומס בעבודה, לא מרגישים טוב, אין אנרגיה או פשוט מגבירים את הווליום של המוסיקה באוזניות כדי לא לשמוע את הרעשים במיינד. כאשר מתגברים על כל אלו ומגיעים לפגישה על המזרן אנחנו מתחילים להתבונן על כל מה שמתרחש שם בפנים, לומדים להכיר את עצמנו. ההתבוננות הינה פתוחה, מקבלת, ערנית, ללא עשיה, ללא מעורבות בתכנים, ללא תגובה בצורה כלשהיא, ללא בריחה ממה שכואב וללא רדיפה אחר מה שמענג. פשוט להיות ולהתבונן.

התבוננות

תהליך ההתבוננות מאפשר למחשבות, לתחושות ולרגשות לעלות, לצוף על פני השטח, להיות שם ולחלוף. ההתבוננות במה שמתרחש היא מבט מרפא או דומה במהותה להקשבה שלנו לחבר או חברה ששופכים את ליבם בפנינו אך הפעם אנו מקשיבים לעצמנו. עם ההתבוננות משהו בנו נרגע, קצב הופעת המחשבות בתודעה הולך וקטן. התודעה נעשית שקטה וצלולה יותר.

ניקוי פנימי

לעיתים המיקוד וההתבנוננות אינם מספיקים כדי להביא להשקטת התודעה ולכן אנו נעזרים בטכניקות נוספות של מיקוד, נשימות, תנוחות (אסאנות) ומעברים. כל אלו מאפשרים לנו ליצור חום פנימי המוביל לניקוי ולהיטהרות המשחררים את הגוף ואת התודעה מגורמים מעכבים כגון  כעסים, פחדים, אשמה, קנאה, חרדות. בעקבות תהליך הניקוי אנו משחררים "פסולת" וכתוצאה מכך מתפרש לו שקט, דממה פנימית.

פנס מאיר

בעקבות תהליך הניקוי ושחרור גורמים מעכבים, אנו חושפים את מה שגורמים אלו כיסו או ערפלו, את המהות הפנימית שלנו וכתוצאה מכך מאפשרים לה כפנס להאיר את דרכנו, בדומה לקרני השמש המאירים את הסביבה לאחר שהעננים שכיסוי אותה חלפו. המהות הפנימית מאירה את דרכנו, מנחה אותנו בקבלת החלטות ומניעה אותנו קדימה במטרה לממש את מה שליבנו רוצה. התחושה שמתלווה לתהליך זה היא תחושה של נועם ואושר פנימי והיא מהווה מבחינתו סמן לכך שאנו בכיוון הנכון, מימוש הפוטנציאל האישי או הגשמה עצמית.