חשוב לדעת לפני שמתחילים

חשוב לדעת לפני שמתחילים לתרגל יוגה

על מנת שהתרגול יהיה אפקטיבי וישיג את מטרותיו להלן מספר טיפים חשובים.

לא על בטן מלאה

מומלץ לסיים אכילה כשעתיים וחצי לפני תרגול. בטן מלאה מקשה על ביצוע תנוחות הכוללות פיתולים או כפיפות קדימה ויוצרת תחושה של חוסר נעימות ונינוחות. בנוסף לכך, מומלץ שמערכת העיכול תתפנה מפעילותה בזמן התרגול ולהזרים את הדם ותוצרי העיכול לתאי הגוף. אם יש תחושת רעב ניתן לאכול בננה.

לא להשוות לאחרים

בתרגול היוגה המיקוד הוא פנימה ואין צורך לעסוק בהשוואה לאחרים.המטרה בתרגול היא להכיר את עצמך יותר ויותר ולהתקדם מנקודה זו. השואה לאחרים עולולה להוביל לתחרויות, לחוסר שביעות רצון, ליהירות ובמקרים קיצוניים עללה להוביל לפציעה. כל אלו יפגעו בלימוד העצמי ובהתקדמות. באמצעות המיקוד פנימה אנו מביאים את המיינד למקום בו נמצא הגוף. אנו נעים בקצב המתאים לגוף ונכנסים לתנוחות באופן ובקצב המתאים לו ללא סכנה של פגיעה או פציעה.

תרגול בחמלה

יוגה מיועדת לכל הגילאים ומאפשרת הקלה וריפוי לאלו הסובלים ממחלות וכאבים שונים. יחד עם זאת, במידה ויש צרכים מיוחדים או מגבלות כלשהן יש להתייעץ עם הרופא המקצועי ועם המורה לפני תחילת התרגול. במהלך כל התרגול יש לשהות בתשומת לב מלאה ולהיות קשובים למיינד ולגוף. אין לתרגל כאשר הנשימה כבדה או בלתי אפשרית באופן חופשי ללא התנגדות של הגוף. יש לתרגל מתוך חמלה עצמית ולא לחצות גבולות המובילה לכאב או לפגיעה כלשהיא (תחושת מתיחה של שריר אינה כאב).

מאמץ נכון ומסירות

כמו בכל תחום לימוד אחר, על מנת לרכוש ידע, לחזק את הגוף ואת הנפש ולהנות מפרות התרגול יש להתאמץ ולתרגל בעקביות ובמסירות. לא ניתן לראות התקדמות כאשר מתרגלים פעם בשבוע ובאופן לא רציף. התרגול מכה שורש כאשר מתרגלים נכון, במסירות ולאורך זמן.